Om föreningen

Bostadsrättsföreningen Brf Södercentrum 6 bildades 2008 och består av ett hus beläget mellan gatorna Parkgatan 21-27, Teatergatan 22-26 samt Aranäs Allè 20 i stadsdelen Söderstaden i Kungsbacka. Föreningen består av 81 lägenheter, ett antal lokaler samt 47 parkeringsplatser i garage. Huset är byggt 2008. Med närhet till naturen, innerstaden i Kungsbacka samt goda kommunikationer till Göteborg är det lätt att bo och trivas i vår förening.

Vill du kontakta oss gör du det enklast genom Kontakt på hemsidan eller via e-post till info@sodercentrum6.se. Du kan också lämna en lapp i föreningens brevlåda  i uppgången på Parkgatan 27

Söderstaden ligger strax söder om Lindens torg i centrala Kungsbacka. Härifrån är det promenadavstånd till allt och flera affärer ligger alldeles intill. Området gränsar till Kungsbackaån och strandpromenaden på ena sidan och nya parker och en stor lekplats på andra sidan. Det är endast ett stenkast till Resecentrum varifrån pendeltåget till Göteborg går. Kungsbacka Teater, som huserar i Aranäsgymnasiet, ligger alldeles intill, likaså sim- och ishall. Söderstaden ligger verkligen i hjärtat av Kungsbacka

GRÖNA GRUPPEN

Gröna grupp är det som gör att vi har det så fint på vår innergård samt runt omkring vår bostadsrätt. Det behövs fler personer som har ”gröna fingrar”.

Är du intresserad av trädgårdsarbete anmäler du dig till Kjell som leder denna grupp.

Detta är ett frivilligt sätt att sätta prägel på vår innergård.

LOKALGRUPPEN

Lokalgruppen sköter om föreningslokalen, ser till att det finns utrustning och förbrukningsmaterial och att allt fungerar.

Gruppen ordnar så att vi har festliga sammankomster i föreningen.

Denna grupp sköter även uthyrningen av lokalen.